menarik minggu ini

sahabat saya

Search

  • rakan adik

    Monday, March 4, 2013

    PERUBAHAN


    Assalamualaikum
    Buat semua pembaca, alahamdulillah hari ini berkesempantan lagi ini menambah serba sedikit coretan hidup ini. Perkongsiaan pengalaman yang ada dalam diri ini untuk semua pembaca. Apa khabar anda semua hari ini?



    Pernahkah kita selalu merenung apa yang telah kita lakukan hari ini, walaupun ketika itu hanya waktu tengah hari, bukan hanya pada waktu malam sebelum tidur sahaja kita merenung akan kembali apa yang kita lakukan. Ini kerana kiita sendiri tidak tahu adakah itu pada waktu itu telah banyak kesilapan yang telah kita lakukan.

    Disini saya sebagai seorang insan yang kerdil ingin mengajak sahabat semua untuk kita bersama merenungkan kembali apa yang telah kita lakukan pada ketika ini. Jika waktu yang terluang itu sama-samalah kita berzikir sambil mengingati kembali apa yang telah kita lakukan, mungkin dalam waktu yang singkat itu banyak dosa yang telah kita lakukan.

    sentiasalah beristifar setiap masa kerana kita tidak pernah tahu apa yang telah kita lakukan itu baik atau buruk. ringankanlah mulut kita untuk sentiasa menyebut nama ALLAH seperti "SUBANALLAH, ALHAMDULILLAH, ALLAHUAKBAR" daripada mulut kita basah dengan caci maki orang.

    Pengalam semalam pasti akan membuatkan kita mengingati kembali apa yang telah kita lakukan dari pagi sehingga kemalam, janganlah hari ini kita biarkan dosa berpanjang, ingatlah yang ALLAH itu Maha Berkuasa, dalam sekelip mata sahaja dia akan menarik kembali nyawa kita.

    Bersamalah kita merenungkan kembali diselang waktu lapang kita. Semoga kita sentiaa berada dibawah lindungan rahmatNya. Berzikirlah kita selalu. Jangan biarkan diri kita sentiasa rasa bersalah dengan apa yang telah kita lakukan sepanjang hayat kita.

    sekian... 

    No comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...