menarik minggu ini

sahabat saya

Search

  • rakan adik

    Sunday, January 30, 2011

    Sungai Tiang day 1

    assalamualaikum pembuka bicara...

    buat semua pembaca blog yg x seberapa nie...
    mengikut tajuk kat atas la
    saya ari nie nak bercerita tentang kg saya yang dah lama saya x jengok
    balik pun sekejap2 jer
    kali nie rasanya yg paling lama...
    rindunya kg saya nie...
    x leh la nak citer banyak2 sikit2 jer
    nak update gambar pun x boleh hp ada masalah sikit
    x pa saya akan cuba juga dalam masa seminggu ini untuk updatekan gambar kg yang saya cintai ini.
    ok bermula seawal pg tadi...
    bangun pastu tidur balik..
    hahahhaha
    niat nak tolong family tapi tidor yg menjadi mangsa.
    ahhahahah

    pastu bangun sambung buat assingment la pula.
    ingat cuti leh cuti sepenuhnya..
    ish3 tapi sambil assingment sempat lagi on9 fb n tulis blog pasal sahabat
    entah tiba2 masa tu teringat semua kawan2 lama
    teringgin nak p jumpa depa sorang2 kalau boleh..

    petang tu pulak aku teringin sangat nak lawat kawasan sg tiang nie.
    dengan KCM 3137 aku pun pergi melawat kawasan sungai tiang
    dah banyak berubah kawasan Sungai Tiang 
    mcm2 dah berubah
    ada yang lg baik dan ada yang dah teruk
    nak cerita yang buruk dulu la...

    pertama sekali
    nak cerita tapak kawan giat mara Pendang
    dulu pasal bangunan itulah
    ramai anak muda yang datang ke Sungai Tiang
    popular la juga sungai tiang pada masa tu.
    bangga aku jadi anak Felda Sungai Tiang

    tapi sejak beberapa tahun yang lalu
    pusat giat mara itu telah berpindah ke Pendang
    kawasan sungai tiang dah x ada org yang nak datang
    itu x apa lah
    yang aku sedihnya
    bila tadi aku tengok kawasan tu
    dah jdi kawasan terbengkalai
    penuh dengan semak samun
    tah2 dah jdi port anak muda wat benda yang x elok
    aku rasa pihak yg berpatutan patut ambil tindakkan untuk mengubah tempat itu untuk membuat sesautu yang lebih baik dan manfaat untuk anak muda d Felda ini.

    buat lah kawasan apa pun yang penting menjadi kawasan yang bermanfaat untuk anak Felda
    siapa pun x per aku x kisah
    aku pun sudi nak bantu untuk manfaat kami semua anak2 dan cucu2 Felda

    cukuplah sampai sini saja
    esok kita sambung balik yer 
    cerita kita nie.
    ada banyak lg yang saya nak ceritakan..
    k wassalam

    No comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...