menarik minggu ini

sahabat saya

Search

  • rakan adik

    Friday, January 28, 2011

    NEWS for TODAY

    BERITA SUKAN

    apa khabar semua?
    hari ini  kita mulakan berita dengan sukan...
    aku terkezut hari ni bila buka berita harian
    pemain  tenis pilihan aku kalah terbuka australia...
    x sangka aku, tu la hebat mana pun kita manusia ini, perlu berhati-hati dalam setiap gerak kerja kita.
    tersasar sikit jer dari landasan inilah akibatnya...
    maybe dia punya alasan kenapa dia kalah
    hope lepas nie dia menang lah yer......
    aku nie dah lama teringin nak main tenis tapi sampai sekarang hajat x berkesampaian bila lah agaknya nak dapat main tenis yer...
    siapa yang sudi ajar aku tu
    sila-silakan lah yer
    aku sudi untuk diajaq... ahahhhhahaha

    BERITA KEDUA



    Berita ini yang amat menarik minat aku tah kenapa??

    aku dah tahu sebabnya...
    sebabnya kerana aku nie kuat makan, biar duit x cukup tapi jangan makan x cukup
    itu la aku hahahahhahahahh
    takut juga lah apabila baca berita nie
    kita nie manusia main makan jer x tahu makanan seimbang pun kan?
    tapi aku buat masa nie jaranglag dalam sifat kemurungan tu
    kerana aku tahu aku banyak sangat happynya hahahaha
    biasa la hidup kena senyum baqu semua org suka kita..
    x gitu kawan2 semua..???

    dalam aku terbayangkan apa yang aku makan seharian terfikir aku..
    kita nie sibuk duk kata makanan seimbang baik untuk kesihatan
    tapi pernah x kita terfikir
    yang makan yang halal adalah yang terpenting bagi kita..
    seimbang mcm mana pun kalau x halal rasanya lagi x elok
    tahu x erti kata halal tu
    halal tu banyak jenis ler
    bukan stakat makanan halal tu dari jenis yg bukan dari arak, daging khizir dll itu sahaja
    tapi dari sumber yang kita dapat juga dikira halal.
    oleh itu kita manusia nak buat apa pun kena fikir dulu lah yer
    semua tu bakal jd darah daging kita. nak ker yang x elok bakal merebak dalam keturunan kita.
    oleh itu sama2lah kita hindarinya. semoga kita semua gembira....


    gambar dari sumber : berita harian 28/01/2011

    No comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...