menarik minggu ini

sahabat saya

Search

  • rakan adik

    Saturday, January 29, 2011

    Cuti Raya Cina

    assalamualikum semua...
    harap khabar baik la hendaknya...


    mari semua dengar celoteh saya hari ini...
    eh salah untuk 28/01/2011


    dari pagi tadi sibuk dengan kelas lepas tu assingment pula 
    lepas jumaat kelas balik
    x boleh aku ingat hari ialah kelas Heat Transfer En Yus
    best sangat boleh belajar Heat lebih pada 3 jam..
    ahhahahah
    x tahu la masuk x semua yg belajar petang tadi...
    tapi aku adalah juga dapat semangat petang tadi untuk belajar Heat Transfer
    kerana adalah juga yang aku faham..


    malamnya aku pergi dengar kuliah
    sampai kul 12 juga lah..
    best sangat
    ia menerangkan tentang perjuangan Rasulullah pada zaman Nabi s.a.w dahulu
    dan ianya sangat sesuai diaplikasikan pada setiap masa bukan terhad zaman dahulu sahaja..
    perjuangan ini banyak bukan kita berjuang dengan senjata jer
    belajar juga adalah perjuangan
    tapi perjuangan yang lebih penting bagaimana kita nak menegakkan ISLAM dalam diri kita dan juga dalam diri semua umat manusia pada zaman sekarang..
    apakah peranan kita untuk itu..
    dah buat ker mengikut suruhan Nabi s.a.w
    kalau belum jom kita belajar dan aplikasikan apa yang disuruh kita umat islam aplikasikan 
    APA ITU ISLAM...
    tegakkan ISLAM dalam diri kita..
    bukan susah pun 
    nak seribu daya x nak seribu dalih..





     surah Al-Insyirah, surah ke-94 
    *************
    Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
    1. Bukankah Kami telah melapangkan bagimu: dadamu (Wahai Muhammad serta mengisinya Dengan iman dan hidayah petunjuk) ?
    2. dan Kami telah meringankan bebanmu daripadamu:(menyiarkan Islam) -
    3. Yang memberati tanggunganmu,
    4. dan Kami tinggikan sebutan (nama)mu bagimu.
    5. Maka (tetapkanlah kepercayaanmu) Bahawa Sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan,
    6. Bahawa Sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.
    7. Maka apabila Engkau telah selesai (daripada sesuatu amal Soleh), maka bersungguh-sungguhlah Engkau berusaha (mengerjakan amal soleh Yang lain),
    8. dan kepada Tuhanmu sahaja hendaklah Engkau memohon (Apa Yang Engkau gemar dan ingini).




    sambung balik cerita kita...


    hari ini dah bermulah cuti tahun baru cina
    inilah kali pertama aku balik kg tetap tarikh cuti
    selalunya dah seminggu cuti baqu aku nak balik..
    biasalah org hebat katakan. hahahahha,


    apa2 pun aku rasa sangat happy nak balik kg
    rindu kat family aku yang dah lama x jumpa.
    syukur sangat dapat bersama keluarga aku kali ini selama seminggu.
    hope cuti lebih membuatkan aku berdikari dalam merealisasikan azam baru aku..


    disini juga aku nak ucapkan selamat tahun baru cina buat semua 
    geng cina aku sama ada di sek, POLIMAS, dan juga UTeM
    buat cikgu Lim Soo Ghay, Mrs Wong, Mrs Leong, Wong kah Yuew, Tang, Loke, Teh, Man Choong, Oii Kai Siang, Chai dan semua lah mamber2 cina..
    hope bahagia disamping keluarga n jangan lupa ang pow buat diri ini. ahhahahahha



    No comments:

    Post a Comment

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...